Direktlänk till inlägg 15 januari 2010

äntligen fredag!

Av Tomas Ericson - 15 januari 2010 23:39

Äntligen fredag igen! Härligt! Vaknade 7.15 av att grabben frågar efter frukost. Försenad till jobbet, lika bra att sjukanmäla mig. Ställer fram popcornskålen till grabben och tar mig ett par stänkare för att kvickna till. Sista blöjan använd. Slänger ett par servetter i grabbens byxor och drar på honom en t-shirt. -20 ute så det är väl bäst att ge han en tröja också. Häller i mig ett par folköl på väg till dagis. Rasar in genom grinden. Lyckas slå knockout på en kille och ramlar över två andra. Går fram till dagisfröken. Turbulensen i magen gör att jag besvarar hennes besvärade blick med en spya. Jag lyckas undvika henne någorlunda bortsett från lite rester på skor och jeans. Tackar för mig och vänder på klacken, ylar på "bögen överraskar röven" med Onkel Kånkel medan jag letar mig ut genom grinden. På väg hem tar jag fel postlåda och råkar plocka med mig grannens post. Kliver in genom dörren, öppnar ytterligare en öl och slänger posten på golvet. Lägger mig i soffan. Upp kommer grannen nyvaken och undrar va fan jag gör på hans soffa. Jag skäller ut grannen för att han kommer in utan att ringa på dörrklockan och för att jag inte fick min fib/aktuellt med posten. Prenumerationen var ju fan svindyr! Klunkar i mig det sista av ölen och går ut. Fan, det var ju fel hus. Går in till mig igen. Häller upp en grogg. Nåja, det mesta hälls över bordet. Där låg en lapp från socialen om omhändertagande av min son. Den duger som underlägg. Häller i mig ett par groggar och ett sex-pack folköl innan det är dags att hämta sonen. Känner lite frossa så det är bäst jag tar bilen till dagis. Hittar rätt dörr direkt. Det här kan bli en bra dag! Backar in i grannnens soptunna och mejar ner ett par snöskyfflar, ett vattenspel och ett solur på väg ut från hans tomt. Genom häcken och snart framme vid dagis. Tyvärr var det många som skulle hämta vid samma tid. Råkade stöta ihop med sex andra fordon på dagisparkeringen. Kliver över staketet och genom sandlådan. Två ungar rasar av sina gungor och börjar gråta. Hittar inte grabben så jag rusar in på dagiset och skriker åt de jävla horkärringarna till dagisfröknar att hålla koll på ungjävlarna! Jag hade visst gått in på fel avdelning. Polisen hämtade både mig och grabben fast i olika bilar. Fick sova gott på en tunn madrass hos dem. Härligt, nu är det lördag och nya tag. Tur att man håller sig till folköl så man slipper skämma ut sig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tomas Ericson - 19 mars 2013 09:45

Idag skulle vi få besök av en riktig indian på jobbet. Spännande tyckte jag. Vi blev ombedda av våra chefer att städa och visa ett bra bemötande. - Vi kan väl klä ut oss till indianer, föreslog jag. - Det skulle vara något, skrattade min chef ...

Av Tomas Ericson - 17 mars 2013 14:29

Satt och diskuterade religioner igår och insåg hur totalt hjärntvättade många människor är. Det går inte ens att diskutera med dem. De blir vansinniga om man ens ifrågasätter något inom deras tro. Sjukt.   När jag blir blodförgiftad av nattvardsv...

Av Tomas Ericson - 15 februari 2013 17:00

Börjar faktiskt, tro det eller ej, bli ganska bekväm i min föräldraroll, så i veckan tog jag mig en tur till det lokala köpcentrat. Tänkte till både en och två gånger så att jag fick med mig allt nödvändigt innan jag låste dörren och begav mig. Väl f...

Av Tomas Ericson - 16 januari 2013 22:12

Jag har kämpat länge med att få min son idrottsintresserad. vill ju bli en sån där hängiven pappa som åker med på alla bortamatcher och gapar och skriker och pratar flyktigt om arbete och väder med de andra föräldrarna. Jag lyckades...min son har änt...

Av Tomas Ericson - 15 januari 2013 22:10

Idag blev jag serverad mat som inte var något halvfabrikat minsann. Jag vet inte riktigt vad det innebär, men det härstammar väl inte från Skoghallsverken helt enkelt. När man sitter och avnjuter god mat kommer man ju osökt att tänka på...just det, m...

Ovido - Quiz & Flashcards