Alla inlägg under mars 2013

Av Tomas Ericson - 19 mars 2013 09:45

Idag skulle vi få besök av en riktig indian på jobbet. Spännande tyckte jag. Vi blev ombedda av våra chefer att städa och visa ett bra bemötande.


- Vi kan väl klä ut oss till indianer, föreslog jag.

- Det skulle vara något, skrattade min chef och gick vidare


Kontorspersonalen tyckte det lät som en kul idé så vi beslutade oss för att ta med oss vad vi hade hemma. Någon fick i uppgift att tillverka yxor, någon byggde en enkel totempole och en kollega hade tillgång till vår lokala teater och lyckades ordna en uppsättning indiankläder till oss.


Efter lunchen satte vi vår plan i verket. Vi satte upp totempolen i entrén och i omklädningsrummet målade vi oss över hela kroppen och iklädde oss endast ett skynke över våra intima delar. Var och en fick en varsin yxa och tillsammans gick vi in på kontoret och stängde in oss i väntan på indianhövdingen.


45 minuter senare skymtade vi vår VD som kom gående med en man i dryga 50-årsåldern. Välklädd och med vältrimmat hår kunde man inte ana att han var indian, men han hade väl förmodligen anpassat sig till miljön precis som vi. Inte långt senare knackade det på vår kontorsdörr och där stod vår VD med indianhövdingen vid sin sida.


På given signal hoppade vi runt i vår utklädnad, ylade med händerna för munnen och hälsade hövdingen välkommen med ett "Ugh".


Vår VD och indianhövdingen tittade storögt på oss, men inte alls sådär glatt överraskat som vi hade hoppats. De stängde snabbt igen dörren och gick med raska steg vidare mot nästa avdelning på arbetsplatsen.


Nöjda med vår presentation gick vi trots allt och tvättade av oss och bytte om igen. Timmen senare slängdes dörren till vårt kontor upp och där står vår VD knallröd i ansiktet och skriker rätt ut:


- Vad fan håller ni på med?!!!

- Vadå?, svarade jag. Vi ville att indianhövdingen skulle känna sig som hemma. Mest en kul grej.

- Indianhövding?!!! Det var inte någon jävla indianhövding! Det här var vår landshövding!!!


Nåja, vi fick i alla fall behålla vårt jobb. En missuppfattning sker så lätt. I min värld är en hövding en indian. Får kanske tänka mig för en extra gång om någon kommer och vill bjuda mig på en hövding.

Av Tomas Ericson - 17 mars 2013 14:29

Satt och diskuterade religioner igår och insåg hur totalt hjärntvättade många människor är. Det går inte ens att diskutera med dem. De blir vansinniga om man ens ifrågasätter något inom deras tro. Sjukt.


När jag blir blodförgiftad av nattvardsvinet ska jag också ansluta mig till er.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards